![]() |
||||||||
restauratie van een
C i t r o ë n 2 C V S p é c i a l 1 9 7 6 |
||||||||
|
||||||||
#2 - Eind 2013 is het dan zover. Ik besluit te starten met de restauratie. Door het gebrek aan geldige papieren voor deze auto raadpleeg ik twee keer de RDW. Mij wordt verzekerd dat ik zonder schouw aan de restauratie kan beginnen. Herinslag van het chassisnummer en heruitgifte van de papieren zouden na de restauratie geen probleem zijn. Dus begin ik de Eend uit elkaar te halen. | ||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
#3 - Van mijn enthousiaste start doe ik kond op het forum van 2cv.nl. Daar wordt ik fijntjes gewezen op de noodzaak van een schouw door de RDW. Ik bel onmiddellijk weer met de RDW, waar mij alsnog wordt bevestigd dat een schouw vóór de restauratie zelfs verplicht is. Tien dagen later wordt de auto ter plaatse geschouwd door een vriendelijke keurmeester. We slijpen samen het nagenoeg onleesbare chassisnummer eruit. Chassisnummer en koets krijgen een zegel. Nu is de identiteit van de Spécial veiliggesteld en kan de restauratie écht beginnen. | ||||||||
![]() |
||||||||
#4 - Koets en chassis moeten nog uit elkaar. Vriend D. te A. helpt gelukkig een handje en in een avond is de hele Eend veranderd in een berg onderdelen. De koets gaat makkelijk van het chassis. De voorste bevestiging van de beide veerpotten is weerbarstiger, omdat de metalen ringen van de rubbers zijn vastgeroest op de trekstangen. Zeven van de acht traversebouten zijn in een handomdraai losgedraaid. De laatste traversebout linksvoor geeft zich pas gewonnen na anderhalf uur ploeteren met slijptol, brander, hamer en beitel. | ||||||||
![]() |
||||||||
![]() |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Wil je reageren? Dat kan. Via het forum van 2CV.nl, via Facebook (als we vrienden zijn) of stuur een email naar jesper@glimeend.nl | ||||||||
terug naar wagenpark - bijgewerkt op 30.05.2015
|